Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Cecilia - 26 januari 2018 20:10

Idag blev de en lång dag men en händelserik dag.
Kom hem för 3 timmar sen ungefär. Börjar få lite huvudvärk men ska strax titta på lite youtube sen blir de talang. Har myst ner mig i sängen med lite fredagsmys

Allt gick bra i Mora iallafall. Träffade även Emma då hon och hennes pojkvän + en vän till dem kom till mora och sa hej när dem ändå var i närheten. Super kul att träffas efter en månad ifrån varandra. Blev bara en snabbis då de var tvungna att åka rätt så fort och jag skulle till bussen.

Passade på att shoppa lite. Fick bli lösögonfransar och mascara då mina andra lösögonfransar blivit dåliga och min mascara snart är slut så passade på att fixa lite nytt.

Var även förbi banken för att fixa swish men mitt legg har gått ut så de kunde inte göra något men beställde ett nytt kort iallafall då mitt chip slutat fungera.

Träffade även lite andra vänner också som åkte hem med samma buss som mig.

Från levande vänner till döda vänner så var jag och ?hälsade på? Bogg vid hans grav. Fick dock skotta fram den då den var täckt av snö. Lite jobbigt var de och de kom någon tår. Bogg är då en nu gammal arbetskollega och vän till mig som blev mördad på sin födelsedagsfest den 15 maj 2016. Hans slets bort från oss för tidigt. Han blev bara 25 år. Den som tog hans liv sitter idag inne bakom galler. 16 år fick han efter mycket om och men.
Men tog iallafall lite bilder vid graven efter att jag skottat färdigt.

Han har de så fint vid sig <3

Efter jag var vid graven så gick jag då och träffade emma som ni läste innan.
Sen åkte jag hem. Resan hem gick helt okej. Bättre än resan ner iallafall. De gick mycket fortare hem kändes de som.
Klev av bussen inne i byn för att jag skulle köpa en dricka och ta ut pengar (jag fick dra kortet) så de va typ en summering av min dag i en text :p
Nu ska jag och min kära huvudvärk bara ta de lugnt framför datorn och andas. Sen blir de sömn.
Imorgon ska jag nog fortsätta renoveringen och börja måla sen får vi se vad dagen har att erbjuda. De är ju trots allt lördag imorgon haha nej då men vi får se helt enkelt.

Men hoppas iallafall ni haft en bra dag!
Kram!

Av Cecilia - 26 januari 2018 08:30

Godmorgon kompisar!
Sitter på bussen påväg ner till mora nu. Har åkt ganska så exakt 20 minuter och har typ 1 timme å 40 min kvar och lite till då bussen är sen. De här med att åka buss har jag ju varit van vid då jag gjort de i 8 år konstant.
Idag vet jag inte vad de är. Jag brukar tycka om att åka buss men de här va de jobbigaste och tråkigaste jag varit med om. För de första så stressar jag för ingenting typ. Vet att jag kommer få stressa lite grann i mora för att hinna med allt. Är skit nervös inför besök hos tandläkarn då de är en ny tandläkare som jag inte haft förut och inte känner så hoppas hon är bra. Man har ju liksom bildat ett speciellt band med dem andra tandläkarna under tiden man gått hos dom men de ska nog gå bra ändå. Dem andra finns ju alltid där om de är nått.
Så de är vad som står på schemat. Skrev allt igår som jag ska hinna med efter så orkar ej skriva de igen.
Nu ska jag försöka vila lite även fast de skakar å låter som om bussen ska rasa ihop vilken sekund som helst haha.
Kram!

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards