Alla inlägg under januari 2014

Av Cecilia - 28 januari 2014 14:49

Finns typ inget att göra...ser på tv just nu men det finns inget att se på :-( kanske gör en kladdkaka eller muggkaka sen, vi får helt enkelt se :-)

Av Cecilia - 28 januari 2014 13:50

Receptet kom inte med så här har ni de :-)

Av Cecilia - 28 januari 2014 13:47

Visste ni att man kan göra kladdkaka i micron? Det visste inte jag förns jag såg det receptet bakom ett mjölkpaket :p receptet hittar ni i slutet av inlägget. + lite bilder från när jag har bakat :)

Du börjar med att ta en mugg av porslin, lägg sedan i 3 matskedar smör och värm i micron i ca 30 sekunder.

Det blir ungefär hela botten som ni ser på bilden...låt sedan smöret svalna...

Medans det svalnar tar alla övriga ingredienser och lägger i. (Du kan ta grädde istället för mjölk också) häll sedan i det smälta smöret och rör ihop allt till en jämn smet.

Sedan sätter du muggen i micron och värmer på cirka 1 - 1:30 minuter :)

Såhär blev min :)

Om man vill så kan man dela smeten i två muggar så kan man dela den med en vän :-) och om man vill kan man ha tillexempel grädde, banan eller vad man nu gillar :-)

Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi sen hejdå :-)

Av Cecilia - 23 januari 2014 11:55

Har köpt ett nytt skal och jag bara älskar de :-) En vän i skolan säljer mobil skal och jag köpte ett till min iPhone, sen har jag köpt två andra men dem ligger någon annan stanns :p

Skalet ser iallafall ut såhär:

Jag älskar de :-) ville bara säga de men vi hörs...

Av Cecilia - 16 januari 2014 11:57

Nu ligger jag bara i sängen och vilar och lyssnar på musik. Ska nog kanske så på någon film sen nu när det är så lugnt här hemma. Blir nog att vila hela dagen. Kommer förmodligen göra något skolarbete, men nu ska jag mest bara vila så vi hörs sen.

Av Cecilia - 12 januari 2014 15:44

I fredags så var klassen på renskiljning. Det var meningen att vi skulle starta 08.30 men en i min klass tog sovmorgon, haha.


När alla var samlade så fick vi börja samla in alla renar. när vi hade gjort de så fikade vi lite medans vi väntade på att en person skulle komma och berätta vad som skulle hända och det tog så lång tid så vi orkade inte vänta och några frös då det var ganska kallt att stå och vänta, så vi började lägga oss på marken och alla låg sen efter ett tag i en stor hög, hahaha det var så kul för sen sa Henk (lärare) att, "nu vet jag varför det kallas HÖG stadiet, haha. tiden gick saktare och saktare och vi gick sen ut i skogen för att köra kull men vi var så varma så vi orkade inte.


efter en stund så kom hen som skulle berätta vad vi skulle göra och hen berättade att vi nu skulle dela in alla renar i olika hagar som dem kallar de. från första början så  var jag lite rädd och stod mest och tittade på men sen efter att vi hade ätit lite lunch så följde jag m en i min klass och vi hjälptes åt med renarna och sen kom henk och sa att vi skulle åka hem och då blev det bara tråkigt. ingen utav oss ville åka förutom dem som satt i bilen och frös.


jag tog lite bilder under dagen också så fortsätt titta :) ha det bra, hejdå <3


         

Av Cecilia - 5 januari 2014 16:35

1. Har du fått några nya vänner? Ja

2. Har du färgat ditt hår under året? isåfall hur många gånger? Ja det har jag men tappade räkningen efter 3 gången

3. Har du förlorat någon/några vänn/vänner? ja det har jag

4. har du bråkat med familjen? ja

5. har du köpt något som du ångrar att du köpt? inte vad jag kan komma på

6. tror du att år 2014 kommer bli ett bättre år med vänner och familj? jag hoppas de. Har lämnat allt bråk mellan vänner bakom mig nu och allt som hänt....


Det här var några frågor som jag fick av en vän. Det kommer kanske tidsinställda inlägg under dagen eller så skriver jag nu för har endå inget att göra. hör snart...


Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards