Alla inlägg under oktober 2015

Av Cecilia - 31 oktober 2015 19:31

...det är lixom redan söndag imorgon, vad hände? Det kändes som vi fick höstlov igår...


  Imorgon vänder vi blad i kalendern och går över till november. Vintertiden börjar komma. Det har snöat nu 2 dagar i rad här uppe hos oss. Man vill ju att de ska va snö men ändå inte. Jag vill ha sommar och sol. förhoppningsvis kanske man är lite brun till sommaren redan efter kina resan hihi :P

  På måndag blir det Mora men de kanske jag skrev tidigare. Ska försöka hinna gå in på lite affärer i stan och shoppa lite. Jag håller på och färgar håret och gör lite omväxlingar då jag tröttnar ganska fort på min hårfärg haha :P Om vi stannar ska jag iallafall in på ica och köpa hårfärg och sen kanske köpa något på hm :) vi får se :)


  jag ser fram emot praktiken verkligen :D Längtar så sjukt mycket :D Vet inte varflr men tycker de ska bli kul att få göra de man tycker om. Får ju även träffa vänner å så som man saknar som går på skola i idre. Ser inte dem så ofta. har jag tur kanske jag hinner springa in på gamla skolan också och säga hej, vet att de finns dem som saknar mig ganska mycket där. Man får några hälsningar i veckan av dem via syrran  som går 7:an på idre och har mina f.d lärare :)


  igår var det halloween fest i mörkret. Vi var där hela familjen och sov även över där till idag. vi kom hem runt 4/5 kanske. väl hemma har man bara tagit de lugnt. jag köpte lite cheeseballs å cola. Blir nog en myskväll bara.


  Tror jag och de större i familjen ska titta på film lite senare ikväll. vi tittade efter någon bra skräckfilm och tror vi hittade en som vi ska se. får se hur det blev.

  nu ska jag iallafall titta runt lite till men hoppas eran halloween var/är bra så hörs vi någon annan dag. kram!

Av Cecilia - 28 oktober 2015 10:16

  Vakna av att man har ont i halsen är inte det roligaste jag varit med om. Brukar inte ha ont i halsen så ofta men idag ska jag tydligen ha det. Typiskt är de också när man kommer på att man har halstabletter i borlänge och jag är i Särna. Jag hoppas att vi har några tabletter hemma annars får jag hitta på något annat.

  Halv 12 ska jag vara hos tandläkaren, vet dock inte varför men ska tydligen dit. Ska även till tandläkaren på måndag också fast i Mora så jag missar min första dag påmin praktik men aja, de är sånt man får leva med.

  Jag har då praktik vecka 45 och 46 alltså i 2 veckor. Det ska bli så kul för jag kommer och vara på Ica uppe i Idre. Man får alltid så varma kramar när man kommer dit och handlar lite då och då och nu ska jag vara där i 2 veckor så det ska bli sååå trevligt.

 Jag vet inte vad jag ska göra idag. Det är bara grått o tråkigt väder ute så man kan inte vara ute heller för det är skit kallt.

  Morfar som var här har åkt hem för 20 minuter sen kanske. Han kom till oss i måndags och brukar oftast komma varje höstlov. Han bor i stockholm så vi träffar inte han så ofta.


  Så fort det blir lite sol ute eller lite varmare vilket inte kommer hända så ska jag försöka ta lite höst bilder. Det finns ju inga löv kvar på träden så det är ganska öppet här. Annars kanske jag tar några bilder i borlänge :D

  Nu ska jag iallafall fixa lite på rummet. tänkte göra som en hörna vid sängen där jag kan ha som ett "kontor" eller vad man ska säga haha.

  Ha de bra så hörs vi i nästa inlägg!

  puss & kram

Av Cecilia - 27 oktober 2015 18:58

 hej på er!

ja jag vet att det var 2 månader, snart 3 sen jag bloggade sist. Jag har inte haft någon blogg lust alls men nu ska jag nog försöka ta mig tiden igen att börja blogga som vanligt, ni är några stycken som vill att jag bloggar och nu när jag inte skrivit på ett tag får jag höra att jag måste göra de snart igen för att ni ska ha något att läsa och det värmer så mycket att ni gillar det jag skriver. all kärlek tll er <3


  sist jag skrev var det den 11 augusti. alltså hade jag sommarlov och nu har jag gått i skolan i 2 månader snart. Första skoldagen var såå kul. Jag fick träffa mina efterlängtade vänner och det blev många kramar och mycket skratt. Kommer ihåg den dagen som om de vore igår. Allt i skolan har bara rullat på och nu har vi höstlov. Jag själv hatar att ha lov för alla mina vänner bor 25 mil bort och det är inte kul för man träffar inte dem så ofta då. Här i särna har jag lixom 1 vän som jag pratar med ofta och är med på helger när jag kan eller när hon kan. Annars så har jag lixom Frida men hon har ju också börjat gymnasiet nu vilket är så kul för nu är hon närmare mig än förrut då hon gick i 9:an på idre och jag i 1:an i borlänge och nu går hon i falun å jag går kvar i borlänge vilket gör att vi kan träffas mycket oftare.

  Allting känns bara så mycket bättre nu. Jag har börjat 2:an nu och allt är bara så mycket roligare i skolan. Jag har kommit närmare dem i klassen känns det som. nu när vi går våra inriktningar som vi valt, får man spendera mer tid med de man kanske inte var med lika mycket i 1:an. Jag har iallafall kommit närmare några stycken som jag bara var med lite då och då i 1:an medans nu är jag med dem dagligen.


  Det som är ännu roligare är att jag ska till KINA!!!!! Jag kan inte fatta att jag och mina vänner samt några från 3:an och några lärare ska åka till kina i april. Är så sjukt taggad och om det finns wifi där vi kommer bo så kommer jag att lägga upp bilder så fort jag får tid och försöka blogga så mycket som möjligt men det är ett halv år kvar så kan inte lova något men det kommer bli så kul!!! Kan skriva ett separat inlägg om hur det kommer sig att jag ska till kina :)


  Jag har egentligen såååå mycket och berätta men jag får ta lite i taget annars så får jag nog sitta uppe hela natten och skriva och ni ska ju orka läsa också haha.

  Jag vet inte riktigt vad jag kommer och blogga om framöver men jag tänkte sätta mig ner nån dag och kanske planera några inlägg. Jag har iallafall några tankar och ideer kring inlägg men avslöjar inget nu.


  Ni får ha de bra så hörs vi i nästa inlägg!

 puss & kram

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards