Alla inlägg under november 2015

Av Cecilia - 17 november 2015 09:57

  tisdagar är dem värsta dagarna i skolan för det är jämnt så stressigt och helt klart bara ointressant i skolan.

Jag börjar bli täppt och börjar få huvudvärk. vill inte bli sjuk igen. blir en litet besök hos skolsköterskan tror jag, hon brukar ha huvudvärkstablett :P


 Idag kör jag på en tråkig arbetsdag. Jag valde att sitta och arbeta med annat då de inte är så bra att vara i köket när man är förkyld å sånt...väldigt viktigt här iallafall även fast många inte lyder den regeln.

  Idag ska jag iallafall kanske träffa kompisar som igår. då var vi på kupolen ett tag och sen åkte jag hem och tittade på tv.somnade ganska sent då jag hade svårt att somna tråkigt nog...börjar bli såpå kvällarna men jag är ju van nu vid att vara hemma och nu är jag själv igen så då är det tråkigt och man har inget och prata med.

men nu ska jag fortsätta arbeta. hoppas ni har en bra dag!

kram!

Av Cecilia - 13 november 2015 21:41

  denna vecka sprang iväg. Idag var jag till idre på första och sista praktik dagen denna veckan. jag har haft två grymma veckor med mycket kramar och goa människor. jag missade dock 5 dagar av 13 av min praktik så de är lite synd. Familjen fick magsjuka utom jag och mamma så alla var hemma från skola och dagis vilket jag tycker är bra för då smitar man inte alla andra sen finns de dem som inte bryr sig och skickar ungarna till skolan/dagis även fast det är magsjuka hemma men de finns ju folk till allt!

  Som sagt idag var jag på praktik. dagen gick fort tyckte jag. lite segt imorse men sen sprang tiden iväg. När jag kom hem så gick jag och ebba in till byn och handlade lite fredagsmys till la family och efter de har vi bara chillat.

  imorgon tänkte jag fixa lite på rummet innan jag åker på söndag till borlänge igen för att plugga en vecka. Jag tänkte få upp lite tavlor och bara göra det trevligt så de är fint till man kommer hem på fredag nästa vecka :)

  Jag längtar så mycket efter alla kompisar å så. Några av dem har jag inte träffat på 5 veckor då jag jobbade på hagagymnasiet i 2 veckor och sen var det ju lov å nu praktik i 2 veckor så de blir lång tid från varandra men de är sånt som är när man bor mitt ute i ingen stanns typ och bussarna går var 4 timme ungefär och bara 3 bussar om dan minst/högst :P

  Men jag tänkte iallafall avrunda detta inlägg och faktiskt bege mig mot sängen för att läsa lite och sen sova faktiskt. Jag är såå trött men ändå har jag fått sovmorgon varje dag utom idag. Så nu väntas 3 dagars sovmorgon då jag börjar 10 på måndag. såå skönt!!!

  Hoppas ni haft en bra dag och en trevlig kväll!

kram på er alla därute var du/ni än är!

följ mig på instagram så är du gullig:

cicci_1998

puss!

Av Cecilia - 7 november 2015 22:30

  idag har de varit en sån där extremt lång dag. vi har fixat å donat hela dagen. Känns som det gått en vecka haha.

  Jag tänkte iallafall bara slänga in detta inlägget och sen bädda ner mig i sängen för att sova. Imorgon ska jag nog lägga i den lila färgen som jag köpte på ullared. de är bara en toning som går ur efter 15 tvättar så om jag inte blir nöjd så får jag väl duscha ofta då haha. ska bara färga topparna så jag förstör ju inte hela håret iallafall :P


  kvällen avslutades med lite godis-mys och lite youtube. försökte sätta på någon film men alla film sidor gick ju inte att se film på för antingen ska man skapa ett konto elr så funkar inte ljudet så jag sket i det. Får börja titta på netflix istället. där är de ju lite bättre iallafall men de filmer som jag vill se finns ju inte där så vet ej hur jag ska göra. om ni har tips på bra film sidor där man inte behöver göra konton så får ni gärna kommentera dem i kommentarerna så blir jag super glad.


  hoppas ni haft en bra dag!

godnatt <3

  kram!

Av Cecilia - 7 november 2015 16:52

  Idag kom vi på spontant att vi skulle byta rum. Jag har tidigare delat rum med ebba men jag kände att jag vill ha ett eget rum och så  blev det. Jag bytte med erika och mikaela som bytte med cilinne och cilinne tog mitt gamla rum så nu har nästan alla bytt utom mathias som haft sitt rum hela tiden sen vi flyttade in i huset och det var typ 10 år sen haha :P

  Just nu är det ganska rörigt men snart är allt i sin ordning och alla är nöjda. 


  ikväll blir de godis-mys och kanske lite film-mys :D om jag hittar en film och se förståss haha :P

  Lika bra att fortsätta så det blir klart idag haha men vi hörs sen.

ha det bra kram!

Av Cecilia - 4 november 2015 20:59

Min praktik går bra hittils. Superkul är det faktiskt. Får så bra komplimanger å allt. Alla på ica är så snälla och glada.
Träffade även Ida och Henk idag. 2 av mina lärare som jag hade i grundskolan. Dem blir alltid lika glada när man träffar dem <3
Träffade även massa andra folk som man inte sett på ett tag. Det känns skönt å vara hemma igen iallafall.
Nu ska jag se på bachelor och sen sova men ni får ha en bra kväll och allt
Kram!

Av Cecilia - 2 november 2015 13:00

Nu är vi påväg hem efter en halv dag i mora. Det gick bra hos tandläkaren och vi hann även gå i lite affärer och shoppa :) Jag köpte ett par vantar och en ögonbrynspenna. Lägger upp bilder hemma sen då internet på bussen är för segt :p var in på ica en snabbis och köpte lite snacks till bussresan som jag äter nu haha.
När jag kommer hem vet jag inte vad jag ska göra direkt men hittar väl på nått :) kanske tar lite kort nu när det äntligen är varmt ute och lite sol. Kan bli fina kvällsbilder när solen är påväg ner. Brukar se ut som himlen brinner :D underbart fint :-)
Imorgon har jag min första praktik dag. Jag tror nog de blir en bra dag. Är saknad där uppe på idre <3
Jag skriver mer när jag är hemma igen.
Kram på er!
Följ mig gärna på instagram: cicci_1998

Av Cecilia - 2 november 2015 07:18

Vaknde för 10 minuter sen typ och har bara legat å slappat. Idag känner jag att jag bara vill ligga kvar i sängen hela dagen. De är så kallt, fryser skit mycket.
Bussen till mora går klockan 8 och väl på bussen kommer jag nog försöka sova eller bara vila. Är så trött men de kan man ju förstå eftersom jag somnade så sent igår.blir till och lägga sig tidigare idag.
Nu tänkte jag gå ner och äta frukost.
Ha de bra sålänge!
Kra!

Av Cecilia - 1 november 2015 21:25

  idag har det varit en lång dag. lite blandade känslor har de väl varit å så men dagen nådde sitt slut och nu ska jag bara skriva detta inlägg och sedan inta sängen för en förhoppningsvis bra natt med mycket sömn.

  Imorgon återgår man till rutinerna igen efter en veckas höstlov vilket ska bli så skönt. Jag tycker egentligen inte om att ha lov men det här lovet var verkligen behövligt. Jag känner att jag fått så mycket gjort fast jag egentligen inte gjort någonting alls.

  Imorgon så åker jag, mamma och 2 av syskonen ner till mora för tandläkarbesök och lite annat. För er som undrar varför jag är hos tandläkaren så ofta så är det för att jag har tandställning i gommen som jag måste spänna men nu kanske jag får ta ur den någon vecka då den skärt upp en sträng i min gom vilket gör förnedrans ont så jag hoppas de gör något som gör att det blir bättre.

  De är lite oklart än om vi ska stanna kvar eller ej och ta den senare bussen hem. Om vi stannar kvar så blir det shopping vilket vi alla tycker om , inte sant?

  Jag nehöver lite grejer nu inför vintern som en mössa tillexempel och kanske några vantar då de börjar bli kallt ute. Kanske fyller på lite i sminket också genom att köpa en ögonbrynspenna och eyeliner. Jag har iallafall en liten lista i mitt huvud på saker som jag behöver och vill ha. Ska även köpa en blondare hårfärg till topparna för att få de blondare så att den lila färgen som jag ska färga till blir mer ljus lila och inte mörk lila.


  Jag hoppas att ni som går i skola/jobbar har haft ett bra lov och att ni får några bra skol/jobb veckor framöver tills det är jullov :D

  Ha de bra så hörs vi i nästa inlägg som jag tror blir imorgon bitti när jag vaknat å så :D

  Kram på er! <3

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards