Alla inlägg under januari 2015

Av Cecilia - 31 januari 2015 20:53

ja då har man gått och blivit brunett igen då. Hade faktiskt tröttnat lite på den blonda färgen om jag ska vara ärlig. Får lägga upp nån bild på resultatet på måndag då jag har min mobil igen. 

  

  Imorn bär de av till Falun igen. Åker runt 4 och är framme 9, jippi  :/ 5 timmars resa hehe...


  Idag har jag iallafall fixat iordning på rummet så nu är det precis så som jag vill ha de...Jag har färgat håret och mer har jag inte gjort...eller jo jag har vart på byn...


  Imorgon ska jag packa och typ tvätta lite till, har tvättat hela dagen. säkert gjort 4 maskiner eller fler... De värsta är när man ska vänta på att allt ska torka :P 


  Mera planer har jag nog inte mer än att den mesta delen av dagen blir att åka buss ;)


  Nej nu ska jag göra iordning mig och sen blir det nog sängen för satan vad trött jag är...


God Natt Alla!

  Hadee!!

Av Cecilia - 31 januari 2015 09:26

  Vaknade för kanske en timme sen och ja jag vet att det är tidigt för en tonåring att vakna klockan halv 9  på  morgonen men jag kan inte sova längre än till halv 11 max och det är inte ofta jag gör de. 


  Idag ska jag som sagt tidigare, fixa rummet, färga håret och även tvätta då jag måste packa nya kläder till imorgon för att jag åker då till falun igen...

  Om cirka 2 veckor så får vi sportlov...som jag längtar fast jag vet inte hur de sportlovet kommer se ut för kommer inte hinna vara med syskonen lika mycket eftersom att dom fortfarande går i skolan vecka 8-9 när jag har lov för dom får lov vecka 10 vilket alla i norra dalarna verkar få. 


  Jag ska alldelles strax kliva upp ur sängen och börja små fixa lite på rummet och sen äta frukost. 


  Igår så kom jag på att har kvar min gamla iphone med en massa sprickor och skit i som jag kan  typ fota och sånt med sålänge medans jag inte har min samsung...Ska bara ladda iphonen först och sen får jag försöka föra över bilderna till datorn eller blogga igenom mobilen men eftersom att man inte kan se så mycket på skärmen så tror jag nog att datorn får bilderna. 


  Funderar på att baka något idag. Jag tror jag ska baka sockerkaka eller något annat liknade som typ tigerkaka eller nått. 

  Nej nu får jag faktiskt kliva upp  men jag skriver mer senare på dagen när jag får lite tid över eller bara vill skriva. 


hade gött så länge!

  kram!

Av Cecilia - 30 januari 2015 21:26

1. favorit läpp produkt? 

    Jag använder inte läpp produkter asså som läppstift och sånt utan bara lypsyl ibland men det är väldigt sällan...


2. Favorit nagellack?

    Jag använder aldrig nagellack eftersom att vi inte får ha de inom den linjen jag går på gymnasiet men ska börja använda ett genomskinligt nagellack som jag tror man tar för att inte bita på naglarna. de skulle smaka vitlök eller nått sånt men jag gillar ju vitlök så vi får se hur de går hehe...


3. Favorit ansikte produkt? 

     (foundation Fit Me 120)


4. Favorit assessoar? 

    Har ingen speciellt så vet inte vad jag ska svara på denna frågan...


5. Vilken är din favorit mode trend just nu?

    Jag vet faktiskt inte riktigt men är väldigt mycket inne på de här med svarta byxor. har inte ett enda par svarta jeans så måste köpa ett par...


6. Får du hösnuva? 

    Kan väll hända ibland på hösten...


7. Simmar du redan eller ska du vänta?

    Jag simmar när jag är på badhuset eller badar i sjön...

 

8. Det är en varm solig vårdag, vad gör du?

    Jag spenderar den dagen med vänner och kanske shoppar eller fikar...


9. Vilken är din favorit sak om våren? 

   Jag vet inte riktigt...


10. Favorit doft? 

      Doft ljus som vart tända ett tag så att det luktar i hela rummet...


De va dom frågorna. hoppas ni gillade mina svar. 

  Kram! <3

Av Cecilia - 30 januari 2015 21:12

  Imorgon lämnar jag den blonda världen och blir brunett igen...Tröttnat lite på min färg men som jag skrev tidigare så skulle jag bara tona håret men jag färgar det helt istället...hmm ser inte fram emot utväxten som jag får men min utväxt är lite mörkare så de kanske inte syns så mycket. 


  Jag tänkte se ifall jag hittar någon vår tag med frågor som jag kan svara på,  om jag hittar det så kommer det upp om cirka en timme eller en halv timme... 


  Imorgon ska jag iallafall möblera om på rummet då jag inte tycker att de är så fint där inne just nu och allt är så slarvigt och stökigt så ska försöka få i ordning på de, får se hur länge de håller innan jag gör om igen hehe... 


  Nu på kvällen har jag och mathias (bror) suttit och tittat på en skräckis och ätit mys...Har dragit i mig en hel chips påse vilket jag aldrig brukar göra. Jag lyckas alltid att spara till veckan efter eller dagen efter men idag vet jag inte vad som flög i mig...allt gick på en gång. Kommer rulla till falun på söndag med andra ord haha :P 


  Nu ska jag försöka hitta tagen och svara på lite frågor så de kommer något annat imellan inläggen än bara vardagliga inlägg. 


  ha en bra kväll!

  Hadee!


 

(färgen jag ska färga till) 

Av Cecilia - 30 januari 2015 10:42

glömde mobilen i falun och ska inte dit något mer idag så tyvärr så kan jag inte ta några bilder att lägga

upp nu i helgen om jag inte får låna någon av syskonen telefoner och fota med  eller någon kamera. 

  Mina planer för helgen är iallafall att jag ska färga håret förmodligen till brun men ska nog bara tona håret efter som min utväxt blir så konstig och om jag tonar så kan jag lika bra tona igen när färgen gått ut efer 8 veckor ungefär. 

  Ska även möblera rummet ikväll eller imorgon. Ska åka hem idag och kommer hem runt halv 5 kanske eller senare, 5 kanske till och med...när jag kommit hem ska jag nog gå ner på byn och köpa fredagsmys och sen hem och bädda ner mig med film. Jag håller på se på en skräckfilm som jag sett förrut men de va för kanske 3 år sen eller senare men den heter iallafall "från andra sidan". kommer bild på den här:

 

tycker ni ska se den filmen om ni inte redan har sett den. om ni vill veta vad den handlar om så får ni kommentera för då kan jag svara där genom kommentaren så slipper det bli så långt inlägg.


Har ni tips på vad jag ska blogga om? tycker jag skriver så  mycket om dagen och annat men får lixom ingen känsla av att just det här vill jag skriva om men ni kanske vet något eftersom att det är ni som läser min blogg dagligen. vill inte att den ska bli tråkigt utan mer som en blogg som alla gillar, kommentera gärna något så blir jag glad.


Ha en bra dag!
  kram! <3


Av Cecilia - 28 januari 2015 20:19

Tog denna bilden påväg till skolan

Vet inte varför jag tog den haha men jaja lägger upp den endå.

När jag kom hem från skolan så åt vi mat efter ca 1 timme kanske...sen drog vi iväg till sjön och åkte skridskor

Jag hade blixt på men bilden blev extremt mörk endå.

Nu på kvällen har vi bara skrattat och haft trevligt och nu tråkar vi bara i rummet. Ska nog snart gå och sova för jag är jätte trött.

Imorgon har vi studiebesök på ica maxi här i falun så då får man sovmorgon hehe. Vi ska vara där 08:50 senast och slutar runt 10-12 så de blir kort och soft dag ;)

Jag kanske, bara kanske skriver imorn innan jag åker, om jag får tid över annars kanske de kommer nått inlägg som nu på kvällen eller när jag kommer hem från ica maxi för då kommer jag inte ha något att göra ;)

Hörs då!
Kram!

Av Cecilia - 27 januari 2015 20:33

Åkt konståkning och fikat nu så här på eftermiddan och kvällen. Nu är det typ bara trötta people här så tror de blir sängen snart fast när jag lägger mig så kommer jag bli pigg...men ja vi får allt höras imorn ;) godnatt

Av Cecilia - 27 januari 2015 15:52

Fastnade i dörren in till bageriet i skolan idag och drog lill fingret ur led...som tur var så hoppade de tillbaka lika fort men de blev svullet och gjorde ont. Det blev ett besök till sjuksyster och där blev jag i en och en halv timme, efter massa samtal till borlänge sjukhus så bestämde vi oss för att avvakta och om fingret började göra ont igen så ska jag till akuten för då är det något annat ;) men de är bra nu iallafall tack och lov.

Hoppas ni haft en bättre dag än mig, kram <3

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Skapa flashcards