Alla inlägg under mars 2017

Av Cecilia - 27 mars 2017 11:13

En av de bästa helgerna på länge är nu över och de är måndag igen. I fredags var vi på idre fjäll och i lördags var jag i Mora med 2 av systrarna och shoppade. På kvällen gick jag till campingen och festade med massa vänner gamla som nya. Träffade några gamla lärare också som var där så de ska skoj. Jag kom hem runt kvar över 4 på natten. Campingen stände egentligen 1 men vi var där till halv 2 sen åkte vi hem till en som heter fredrik och hade efterfest där. De va riktigt skoj. Började dock må illa runt halv 4 så satt mest ute. När jag kom hem så gick jag och la mig på en gång och sen mådde man som man förtjänade igår :p tror jag var vaken 2 timmar under hela dagen annars sov jag resten :p men kul hade vi.

Idag åker jag tillbaka till borlänge. Bussen går 11:57 så de är runt 40 min kvar innan jag går ut till bussen. På bussen ska jag nog bara ta de lugnt, tänkte kanske kliva på nere vid konsum då jag vill ha nått att äta på bussen så då kan jag passa på att köpa de innan.

Tänkte kolla lite på youtube nu och sen gå så hoppas ni haft en bra helg så hörs vi nästa gång.
Kram!

Av Cecilia - 25 mars 2017 12:07

Då var vi påväg till Mora igen. För mig blir de typ 4 gången den här veckan som jag åker ner men denna gånger åker jag dit för lite snabb shopping och mys med 2 av syskonen. Ska bara in på hm och sen ville ebba in på dollarstore så vi får se vad vi hinner. Vi har ungefär 2 timmar på oss innan bussen går hem igen.

Kanske slänger in ett inlägg ikväll om jag får tid över annars syns vi nästa gång <3
Kram!

Av Cecilia - 24 mars 2017 17:54

Det blev lite ändringar i min planering. Jag åkte till idre fjäll idag istället och åkte slalom. Vi åkte med bussen 7:30 imorse och sen tog vi bussen hem 15:15 från idre fjäll så vi var ganska så trötta och det började blåsa upp till storm och snöa så det var inte lika kul att åka då men vi har haft toppenväder fast utan sol tråkigt nog. 

  Resan till Mora tar jag imorgon istället så jag bytte bara dag så imorgon tar jag bussen till Mora 11:50 från särna och är i Mora runt 13:45 kanske. Jag får väl se ifall någpn av syskonen vill med annars åker jag själv. Tänkte iallafall köpa smink då jag behöver nytt och kanske nått klädesplagg på rea eller nått, vi får helt enkelt se vad jag hittar. 

  När jag kom hem från Idre så åkte jag med bussen ner till konsum och klev av där för att köpa hårfärg. Jag ska färga håret svart igen. permanent den här gången. Köpte svart hårfärg på DollarStore för ca en månad sen och det gick ur efter bara 4 tvättar så måste varit en toning som gick ut väldigt fort. 

  Jag tänkte iallafall försöka hinna med en shopping runda på gågatan i Mora och sedan kanske ta mig upp till hemmakväll och köpa godis där och sen om de finns tid så går jag kanske till DollarStore eller om jag åker dit i Borlänge till veckan istället. Behöver nya doftljus då mina är slut och skurmedel då de också är slut och allt är så billigt där så passar på när jag ändå är där att köpa de. 

  Men det är iallafall mina planer för morgondagen sen ska vi sitta barnvakt på morgonen då mamma och robban ska till älvdalen och gå på barnprylsmarknad så får väl se om de hittar nå kläder där. 

  Men nu ska jag snart äta middag och efter de färga håret och ha lite kvällsmys med familjen. sen blir de nog bara att slappa i sängen framför youtube eller någon film men hoppas iallafall ni haft en bra dag så höres vi nästa gång. 

sköt om er <3

kram!

Av Cecilia - 22 mars 2017 08:50

Åkte hemifrån 6:32 imorse och har precis lämnat rättvik så har kommit en bit. Är påväg till mora igen för att göra ett återbesök hos tandläkarn å spänna tandställningen. Efter de åker jag tillbaka till borlänge och gör en sväng förbi skolan för att se hur de går för klassen med bakandet med Disa :p
Vet inte vad denna dagen har att erbjuda men de märks. Imorgon och fredag är jag ledig så imorgon åker jag hem igen om jag inte får för mig att åka hem redan ikväll men de blir mycket åkande xD tänkte inte på att jag va ledig annars hade jag tagit med alla saker direkt men men.

På fredag ska jag nog till min gamla skola i Idre och hälsa på och även äta lunch på nått ställe med Ebba.
Lördag blir de nog slalom med några kompisar på Idre fjäll och sen utgång på kvällen. Så jag är ganska tagg på helgen. Söndag är en ledig dag så då åker jag väl antagligen till borlänge. Men hoppas ni får en bra dag.
Kram!

Av Cecilia - 20 mars 2017 11:30

Då va de måndag igen då. Ny vecka nya tag. Sitter vid klasskompisarna nu å pratar massa skit. Eller ja skit å skit, vi pratar student och studentkryssning osv men ja. Vi slutar väl runt 13/14 kanske så de blir skönt å då tar jag tåget till mora å träffar lite kompisar där å sen hem ikväll igen å kanske pluggar lite körkorts teori eller vad som helst. Men ja, hoppas ni får en bra dag så höres vi nästa gång.
Kram!

Av Cecilia - 19 mars 2017 16:33

söndag idag och jobb samt möte stod på schemat idag. Jag har redan jobbat och sitter på bussen påväg till borlänge, eller ja mora rättaresagt för att sedan ta tåg men de där vet ni redan. Jag jobbade iallafall mellan 9:30 och 14:50 då bussen från idre fjäll gick 15:00 så jag tjeckade ut 14:50 och åkte ner till bussen.

  Idag har jag även det där mötet med min vän Anna och hennes kollega. Har inte träffat anna på länge så de ska bli kul. Mötet kommer handla om hälsa så de ska bli intressant.

  Efter mötet så ska jag hem och duscha å lite så och sen sova. Morgondagens planering är väl mest att jag har skola från 8:20 till 12/13 kanske sen vet jag inte vad jag hittar på. Jag ska iallafall ringa till sjukhuset i särna och se om de har någon tid på måndag inte den veckan som kommer utan veckan efter för att kolla upp min hals och förkylning. antingen så ringer jag sjukhuset där eller så ringer jag till falun. falun är egentligen bättre då de har mer utrustning där men vi får helt enkelt se.


  Vi har inte kommit så där jätte långt på resan till borlänge. Vi är bara i älvdalen snart men har åkt sen 15:00 och klockan är nu 16:43 så ja de är ändå en stund. men lång väg kvar.


  jag hoppas iallafall ni haft en bra dag så hörs vi nästa gång.

kram!

Av Cecilia - 18 mars 2017 22:27

Dagen började klockan 8 imorse när alarmet ringde. Det var bara att gå upp och fixa sig iordning för jobb och sedan sticka iväg och jobba. Denna helgen är den sista innan jag har lite lediga helger fram till påsk. Rätt skönt ändå att vara lite ledig på helgerna då jag jobbat varje helg och inte kunnat göra så mycket annat som jag velat göra. Som sagt då så har jag jobbat idag och allt gick bra. Jobbade med en som hette Siv, jätte trevlig person. Har lite svårt för nya människor men hon var helt okej att jobba med.

Imorgon jobbar jag med en ny igen som jag inte vet vem de är men de ska nog gå bra ändå.


  Imorgon bär de även iväg till borlänge igen. Redan när jag kommer fram har jag ett möte med en kompis på olearys där hon kommer prata lite om hälsa osv med sin kollega så de ska bli intressant. Efter de kommer jag nog att åka hem till lägenheten och sova. Jag har ingenting plannerat i veckan så den får bli som den blir.


  Annars då, är allt bra med er?

Med mig är de helt okej. lite små trött sådär men annars rullar livet på. Skolan börjar gå bättre och bättre och jag gjorde min första hela vecka på länge i skolan denna vecka så de känns skönt.


  men nu tänkte jag avsluta här då jag måste sova men sköt om er tills vi hörs nästa gång.

God natt!

Av Cecilia - 17 mars 2017 10:38

Efter en lång tid borta härifrån tänkte jag försöka komma igång med bloggandet igen. Jag såg ugår att jag inte bloggat sen den 12 januari och tänkte att de var ganska skönt förrut att bara få skriva av sig så varför inte börja igen.


  Mycket har hänt sen sist. Jag har varit på botten av botten och verkligen mått skit men jag har mina vänner som stöttat mig i allt och hjälpt mig genom min depression. Allt är inte helt bra än men de är på bättringsvägen.

  Nu återstår studentkryssning, gymnasiearbete och studenten. Allt kommer att komma på en gång så de kommer att bli tufft den sista tiden men jag får hålla ut.


  hoppas iallafall några av er är kvar och vill fortsätta följa min resa!


kram!

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards