Alla inlägg under februari 2016

Av Cecilia - 15 februari 2016 20:01

Imorse åkte jag från särna med 8 bussen och kom fram t borlänge halv 12 så då gick jag till skolan och var där till 14 för då slutade vi.
Just nu gör jag inte så mycket. Är hos nathalie, en kompis men ska snart åka hem :))
Får se om jag uppdaterar imorgon men ni får ha en bra kväll, godnatt <3

Av Cecilia - 14 februari 2016 22:52

Tjena läsare!

om en timme så är denna helgen slut. Tycker den vart helt ok ändå. gick lite fort bara. Helgen bestod av jobb igår och idag har jag bara varit hemma och gjort absolut ingenting vilket är standard när jag är hemma. Nu på kvällen tog jag mig iallafall en dusch och nu ska jag snart sova. Jag åker neröver till borlänge imorgon igen då jag börjar 12:35 vilket är så skönt för då får man längre tid hemma med tanke på jobb å så också så blir det bättre av att jag kan åka på måndagar :)


  Bussen imorgon avgår 7:57 från särna så då är det bara 2 timmars bussresa till Mora och sedan väntetid där ca 40 minuter och sedan bär de av med tåg till borlänge. Kommer fram runt 11:40. Inte bestämt mig för om jag ska gå till skolan då eller om jag ska vara lat och ta bussen från centrum. blir nog bussen i och med att jag är lat haha :P


  Tror nog att jag avslutar här...kommer nog en liten update imorgon när jag sitter på bussen om jag inte är allt för trött och vill sova förståss :P


  godnatt på er kompisar

Av Cecilia - 12 februari 2016 23:21

  hemma i Särna efter en rätt så lång vecka. tycker denna vecka vart så fruktansvärt lång men ändå rolig. har varit mycket med kompisar osv så jag har ändå haft en bra vecka i borlänge men nu är det helg, tjooho


Imorgon står det jobb på schemat. börjar 17:00 och slutar runt 22/23:00 någon gång så jag är väl hemma runt halv 12 kanske men jag hoppas på en bra kväll ;)


  Dagen idag har varit helt ok. Började 9:40 och vi fick sluta 10:20 så lite onödig lektion tyckte jag för vi skulle sluta 11:15 egentligen men iallafall när vi hade slutat så åkte jag hem och packade och åkte sedan tillbaka till skolan för att vänta på en vän som bor i idre men studerar samma linje som mig fast hon går i 1:an och jag 2:an då men ja. hon slutade lite innan 2 ungefär och tåget gick 14:21 så vi gick dit och åkte till mora. väl i mora blev de väntetid ca 40 minuter på bussen som skulle gå 16:15. bussresan tog 2 timmar...suck de är väldigt lång tid om man är som mig och inte tycker om att åka buss...kom hem runt 18:20 och hör en liten sandra komma springades mot mig med stora steg och ropar "cecilia". Glada ungen blir alltid så glad när jag kommer hem och ledsen när jag ska åka, söten..

  Så ja jag hamnade nu framför datorn och har tittat lite på youtubeklipp och tänkte bara skriva här lite snabbt innan jag gosar ner mig i sängen och får mig lite sömn. Hinner nog slänga in något litet i morgon någon gång innan jag börjar jobba så vi får allt höras då :)


  ni får allt ha en bra kväll så hörs vi,

Godnatt läsare <3

Av Cecilia - 3 februari 2016 14:06

Idag är en sån där lång dag. Började halv 8 och slutar runt halv 9 - 9 ikväll. Känner redan av tröttheten :p

Idag har de varit föreläsning för olika skolor och klasser. Brukar aldrig börja gråta till filmer eller föreläsningar men när de står en person och berättar om när sin son dog i en bilolycka kan man inte hålla sig. Att förlora nån så nära vil man bara inte. Sonen var bara 17 år, han skulle idag fyllt 22 år men att få se en förälder stå och prata om när sitt barn dött i en olycka lider man med de drabbade. Han var även alkohol påverkad. Hela föreläsningen handlade om alkohol. Jag är inte en person som dricker så jag har inga problem med sånt men känner folk som har problem med alkohol.

De blev ett lite snabbt inlägg men hoppas de duger ändå. Ni får ha en bra dag. Kram!

Av Cecilia - 1 februari 2016 09:41

Efter en lång frånvaro är jag äntligen tillbaka igen. Har inte bloggat sen i november men nu tänkte jag försöka börja igen.
Jag och 4 till från familjen sitter just nu på bussen påväg till mora. Vi ska till tandläkaren först sen vidare in till stan för att gå till polisen då jag ska fixa pass. Den 8 april åker jag och några andra från skolan till kina vilket sla bli så kul. Lite krångel kring passet bara men jag hoppas de löser sig. Ska nog ta kort också nånstans i mora till mitt skoterkörkort som jag tog för 3 veckor sen ungefär + att jag ska ha till körkortet lite senare i år.
Efter vi är klara i mora så åker jag vidare mot borlänge medans dom andra åker hem till särna igen. Jag får se hur uppdateringen blir när jag är i borlänge men ska försöka blogga när jag kan.
Hoppas iallafall ni får en bra dag så hörs vi.
Ilysm <3

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Skapa flashcards