Alla inlägg under juni 2017

Av Cecilia - 29 juni 2017 23:06

Har jobbat nu på kvällen fram till 21:00 sen gick jag hem och åt mat. Mamma hade gjort en super god gratäng till middag. En sån där släng ihop gratäng med pasta, köttfärs å lite mer grejer, supergött va da.

Imorgon kommer anton å emma hit så de blir mys men tills imorgon så får ni ha de så bra :)
Kram på er <3

Av Cecilia - 28 juni 2017 22:45

Startade dagen med jobb 8-15, rätt skönt å jobba morgon och ha eftermiddagarna ledigt till annat men imorgon börjar jag 17-22 istället så då har man hela förmiddagen och eftermiddagen till att göra annat :)
Vi får väl se vad jag hittar på då. Har fortfarande inte tagit tag i lägenheten än men de kommer haha :)
Nu på kvällen har jag bara haft mys med film å serie och lite youtube :)

På fredag kommer Anton och Emma upp hit och blir här till söndag. Har inte träffat emma sen dagen efter studenten så de ska bli kul :D <3

Men nu ska jag göra kväller tänkte jag så hoppas ni haft en bra dag så hörs vi <3

Av Cecilia - 27 juni 2017 11:33

Solen skiner ute, syskonen spelar på ipadsen och jag ligger kvar i sängen med magknip och tnkte uppdatera er.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Ska väl försöka fixa iordning i lägenheten om jag får orken till de då jag inte mår så bra just nu. Varit på toa och gjort nummer 2 ett antal ggr så vet ej om de är något på gång igen, hoppas inte de.

Imorgon jobbar jag igen. Börjar 7 på morgonen och slutar 15:00 så jag har alltså öppning, jätte kul..

Om det fortsätter vara solit så ska jag även försöka hinna fota litegrann ute och även före bilder i lägenheten innan renovering :)

Men nu ska jag strax gå upp och försöka få i mig något i magen men tills vidare så får ni ha de så bra.

Puss och kram
C

Av Cecilia - 27 juni 2017 11:25

1 Vart va du för 3 timmar sen?
Jag va hemma

2 Har du syskon?
Ja, 10 st
3 Tycker du att det är varmt nu?
Nja de blåser ute men inne är de varmt
4 Vad åt du sist
Choklad

5 Har du varit på nån diet och funkade den
Nej aldrig gått på någon diet.
6 Vad för kläd storlek bär du?
Medium i tröjor osv och 28 i byxor

7 Vad har du för planer för ikväll?
Klockan är 22:36 just nu så ska sova efter jag skrivit detta inlägg.
8 Vad vill du veta om framtiden
Om jag kommer ha barn, singel/förlovad/gift?
9 Vad har du studierat
Restaurang och livsmedel

10 Jobbar du? isf med vad?
Ja, på en restaurang/camping

11 brukar du gå på Solarium?
Nej men funderar på att börja

12 Vad för musik lyssnar du på?
Allt
13 samlar du på nåt?
Nej

14 Din favorit smak på te?
Wild berries och forest fruit

15 Är du länge tillsammans med din kille?
De hoppas jag


16 pizze eller spaghetti ?
Spaghetti
17 dusch eller bad ?
Båda

18 när brukar du vakna?
Mellan 9 och 12

19 skräck eller komedi?
Båda

20. stationär data eller laptop?
laptop

21 vad ska du göra idag?
De är kväll nu så ska sova men imorgon ska jag börja fixa i nya lägenheten.

22 Tränar du nåt?
Nej men ska börja.

23 Din favorit serie?
Vet inte, SKAM typ

24 Hamburger eller kebab?
Båda
25 vad har du för ögonfärg?
Grön/blå

26 När brukar du sova?
Brukar somna mellan 22-02 där nånstanns

27 favortit färg?
Rosa,lila,svart,vit,grå,guld,silver
28 vad gillar du hos dig?
De kan man undra
29 Vad gillar du inte hos dig?
Allt
30 Vad skulle du vilja ändra hos dig?
Typ absolut allting

De va denna tag. Vi ses snart igen!

Av Cecilia - 26 juni 2017 20:17

Jag la bloggen åt sidan ett tag då det bara blev för mycket av allt på en gång Det var allt från studenten, till jobb, till att flytta och så vidare. Studenten är iallafall över för längesen. Jag har börjat sommarjobba på campingen här i särna och jag har även flyttat hem igen. Jag har flyttat ner till lägenheten där jag bodde förrut men har inte sovit där än utan tänkte fixa iordning lite osv. ska måla om och lite så på övervåningen då undervåningen redan är färdig. Ska eventuellt köpa ny säng och ny soffa dit då de nu står en gammal soffa och mammas gamla säng som jag lånar. sen blir de och köpa målarfärg osv så jag kan måla om väggarna. Kommer självklart före och efter bilder på hur det ser ut nu och hur det ser ut när allt är klart. Ska köpa lite mer inredning också. ska både beställa och köpa på ikea i borlänge när jag åker  ner och hälsar på. Vi får se om jag en vacker dag söker jobb i borlänge/falun och flyttar tillbaka då jag har funnit min kärlek där som jag vill spendera mitt liv med. Han var hit till särna i helgen och träffade min familj för första gången o ch dem älskar han. dem säger flera gånger att han är en bra kille och igår så gjorde vi vårat förhållande officiellt och jag kan inte vara lyckligare nu.


  Jag har l ixom helt tappat blogglusten men nu när jag flyttat hem igen och har internet 24/7 så kanske den kommer tillbaka. Älskar ju trottsallt att skriva och dela med mig av min vardag med er även fast ni inte är så många just nu som läser men i framtiden så kanske vi blir fler.


  Vad vill ni att jag ska skriva för inlägg?

Det var längesen vi hade en frågastund så varför inte ha det igen?

Tänkte även starta en instagram för bloggen där jag uppdaterar er när det kommit nya inlägg och om det kommer några speciella inlägg osv. låter inte de som en bra idé? :D

Kommer absolut uppdatera er här när jag fixat iordning de och fått allt att se bra ut.


  Kommer även göra en Tag med några fåtal frågor då vissa här är nya och inte vet så mycket om mig. Tänkte skriva den nu ikväll så kommer den nog upp imorgon bitti så ni har något att vakna till :)


  Imorgon har jag en ledig dag så om det är fint väder ute så ska jag nog ut och fota litegranna. Har varit hemma nu även 2 dagar då jag varit sjuk men känner mig lite bättre efter att ha vilat nu dessa 2 dagarna. Ska försöka köra igång med träningen igen. Vi har ett gym här i särna så tänkte förmodligen nu i juli köpa mig ett gymkort och faktiskt börja gymma igen. Man saknar ju gymmet på skolan men de är typ samma stuk på gymmet här också så ja de blir nog bra till slut men nu känner jag nästan att jag får avrunda detta inlägg och leta efter någon bra tag att göra.


Men tills vi hörs igen så får ni gärna svara på frågorna jag skrev så hoppas vi att få en bra start på detta och en bra tid tillsammans.


puss och kram!

C

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards