Alla inlägg under november 2016

Av Cecilia - 13 november 2016 16:36

Sitter på bussen påväg till mora igen då efter en helg hos mamma och robban. Sov en natt hos mamma och en hos robban men de vet ni redan :)
Idag har jag iallafall bara atgit de lugnt. Vaknade runt 11:40, gick upp, åt frukost och sen bara låg å kollade på youtube. Gick sen hem till mamma, duschade, fixade mig och de var ungefär de jag hann göra innan de var dags att gå ner till bussen. Tog lite bilder påväg till mamma också som jag tänkte dela med mig av

Den sista tog jag innan jag klev på bussen. Men nu ska jag fortsätta titta runt på telefon och försöka vila för jag är extremt trött.
Har en tanke att göra om i lägenheten också när jag kommer fram men vi får se hur de blir med de ;)
Men kram på er iallafall!

Av Cecilia - 13 november 2016 00:27

De blev en lång dag idag. Vaknade runt kvart över 9 imorse av att mikaela och hennes kompis julia som sov hos oss kom in och ville leka när jag sov konstigt nog så de var bara att gå upp dårå. Jag åt frukost och la mig sedan i mammas säng och tittade på youtube och lekte lite med kattungen.

Han har blivit så stor nu lilla bamse. Blev sen hämtad av robban för att jag skulle hit och laga mat som jag hade lovat i veckan. Vi åt kött, egen gjorda potatisklyftor och egen gjord champinjon sås. Riktigt gott blev de. Jag ska sova kvar här hos robban inatt och sen gå till mamma imorgon under dagen för att packa lite saker jag ska ha med till borlänge. Åker imorgon men är ledig på måndag dock men då kan man vara hemma och vila innan skolan. På tisdag har vi studentmöss provning så de ska bli kul och sen på onsdag är de öppet hus och torsdag/fredag praktik så de är min vecka än sålänge :) men hoppas ni haft en bra dag!
Kram!

Av Cecilia - 11 november 2016 15:34

Igår drog jag och emma en spintanare till leksand och kollade hockeymatchen mellan leksand-brynäs. Leksand förlorade med 1-4 tråkigt nog. Alla matcher jag vart på har leksand förlorat. Lite tråkigt. Men vi hade skit kul iallafall. Vi stod i klacken som alltid och idag hade man skapligt ont i halsen haha.
Han ta ett antal bilder innan min mobil dog då jag glömde laddaren hemma och så.

Hann inte ta någon bild när matchen var igång men fick med 2 st iallafall.

Jag å emma blev även intervjuade av p4Dalarna sveriges radio vilket var både pinsamt och roligt. Man fick sig några blickar och vänförfrågningar på instagram då vi även blev fotograferade. Bilden finns på 94dalarnas instagram och leksandsfans, men lägger upp den här också ;)

[Bild]

De måste även vart en kall natt för de är svin kallt ute. Är påväg upp till mamma nu och jag såg att dem har mellan -15 och -20 grader så de blir till att bädda ner sig med filt å film typ. Vill bara att snön ska bli hård så man kan köra skoter, de är de ända bästa med vintern, förutom slalom också men har inga slalom skidor annars hade jag åkt varje dag om de va så.
Är framme i särna runt 18:10 så då ska jag bara gå till mamma och sen äta nått så får vi se vad jag hittar på sen men blir väl säkert filmtittande och mys med syskonen.

Har fastnat för serien ghost ehisperer igen. De är 3:e gången jag ser om säsongen nu men den är ju så bra. Tråkigt nog har jg snart sett klart de igen. Har bara säsong 5 kvar så får hitta en ny serie att börja titta på, tipsa gärna om serier ni tycker är bra. Kommentera :)

Nu är jag snart framme i mora så ska börja fixa iordning lite saker innan jag ska kliva av och gå till bussen. Taggar 2 timmar buss sen då. Kommer nog gå fort när man ändå kommer kolla på film :p

Men ni får ha en bra dag, kram!

Av Cecilia - 10 november 2016 11:55

Torsdag idag, har inget planerat mer än att Emma skrev för en timme sen ungefär att vi skulle på hockey ikväll :D ska bli kul :)

Skulle egentligen haft praktik idag men gick ett samtal imorse om att min handledare var sjuk så jag fick ledigt :)

Ska möta Emma kl 14:00 vid galaxen och sen ska vi gå till stadshuset då emma ska på arbetsintervju. Så kul för henne :)

De har kommit en massa snö nu under några dagar här. Förutom att man fryser fötterna av sig och skorna blir blöta på en gång så är de rätt så skönt med snö för de blir så mycket ljusare ute på kvällarna :)

Ville bara slänga in ett snabbt inlägg innan jag ska börja fixa mig så ja
Ha en bra dag nu.
Kram!

Av Cecilia - 8 november 2016 22:00

Idag har de bara varit en helt vanlig dag. Vaknade med huvudvärk dock men den försvann under dagen. Har idag varit på humlan och sen drog jag å några kompisar till kupolen då några skulle shoppa lite grann.
Imorgon har jag idrott och sen lektion i desserter. Ska bli kul att prova något nytt. Vi kommer att göra efterrätter och annat fika vilket kan vara bra att kunna i framtiden :)
Jag var ju igår och fick mina naglar fixade av Myra. Dem blev röda villet jag tyckte blev rätt fint ändå. Ville ha röda naglar på julafton men var osäker på om jag skulle passa i de eller inte men nu vet jag att jag gör de tack vare myra :)

Men nu ska jag börja göra mig iordning för sängen så hörs vi imorgon igen.
Kram!

Av Cecilia - 7 november 2016 08:29

Då var skolan igång. Kände redan imorse att något var fel.jag är fortfarande förkyld och fick en stark huvudvärk inatt som gjorde att jag knappt sovit något så är skapligt trött. Sitter nu i skolan och gör lite arbeten medans mina vänner gör matmen jag tror jag ska åka hem istället och vila. Kommer inte orka sitta här hela dagen och göra ingenting.

klockan 13:00 ska jag till Falun och vara nagelmodell.En vän har slutprov och frågade mig om jag ville ställa upp och självklart tackar man ju inte nej. Vi får väl se hur de går, om jag kommer somna där eller hålla mig vaken,de är frågan de :P


Men ja, nu sitter jag bara och har precis skrivit klart det sista på en religions uppgift och tänkte kolla när bussen går hem igen. Man har ju internet i skolan så lite skönare att bara sitta här och känna att internet inte ska ta slut.


  Mer än så vet jag inte idag än att jag ska till falun någon timme. Kanske åker till Humlan (ungdomsgården) sen i eftermiddag om jag orkar, oftast där alla vänner håller till men kanske åker hem och vilar om jag inte vilat innan såklart.


  Hoppas iallafall ni får en bra dag idag så kanske vi hörs senare.

kram!

Av Cecilia - 6 november 2016 20:04

Gårdagen blev lyckad ändå. Jag och frida gick till pizzerian och satt där i typ 1 timme, drack lite cider å småpratade om allt. Efter de gick vi och mötte upp våran kompis och sedan drog vi hem till han och drack lite mer. Drack mig inte full den här gången å de är jag glad för för annars hade jag inte orkat åka idag.
Jag tog iallafall 16:00 bussen från särna och var i mora 17:54 typ och väl i mora insåg jag och en kompis att tåget inte stod vid stationen och blev fundersamma. Självklart så var de försenat till 19:10 och de skulle gå 18:23. Föraren vågade inte köra så fort pågrund av mycket snö brevid rälsen. Man ba snön ligger brevid inte på rälsen!!! Men jaja är i gagnef snart så bara 30 min kvar till borlänge typ. Imorgon börjar man 8:00 och vi ska göra ölkorv tror jag de var. Ska bli kul och se alla igen efter 1 månads praktik. Men hoppas ni haft en bra dag iallafall så hörs vi i nästa inlägg!
Kram!

Av Cecilia - 5 november 2016 19:49

Äntligen helg eller vad säger ni?

Jag tycker de är skönt iallafall. Bara att få sova ut och kunna känna sig utvilad, nu har vi ju haft lov men jag har haft saker att göra hela lovet så man har lixom inte kunnat sova ut ordentligen men idag vaknade jag 10:40 utvilad och pigg.

Idag har vi varit till Robban och hämtat lite grejer, åt även lite lunch där och sen åkte jag och ebba tillbaka till mamma och nu har vi bara kollat på tv och bara haft det mysigt. Just nu sitter vi och kollar på en film och väntar på att så ska det låta ska börja. Sen runt 21:00 ungefär så ska jag möta upp Frida så ska vi dra iväg en sväng några vänner och dricka lite, blir nog kul :)

men hoppas ni haft en bra dag så hörs vi nästa gång!

kram!


skolfotot i år. sista skolfotot någonsin och de blev sämre än sämst!

 


Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards