Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Cecilia - 4 januari 2017 23:21

Go kväll! 

Onsdag idag vilket vi  kallar lill-lördag av någon konstig anledning men de är väl för att krogarna brukar ha öppet då och folk ibland är ute och dricker I dont know. 

  Idag har jag iallafall inte gjort så mycket som vanligt nu när de är lov. Vi har städat i stugan där jag bodde förrut för att den ska hyras ut till en som brukar bo här under vintern men de är väl typ de vi gjort idag. Jag har även rensat lite kläder som kom därifrån så de ska jag tvätta imorgon och sen ska jag nog till mamma (är hos Robban nu) och hitta alla mina kläder där. Tappade bort ett par byxor förrut som jag inte kan hitta någon stanns så ska se om dem ligger hos mamma någon stanns då dem försvann i flytten. Men ja de är ungefär de jag har planerat för imorgon. 

  Det här året hade jag även  tänkt att börja träna. Jag har sagt de förrut men vill verkligen börja göra de så man är i form. Jag hade tänk sluta äta så mycket godis som jag faktiskt gör, inte för jag går upp i vikt av de men ändå. Jag skäms över min kropp. Jag är inte tjock och inte heller smal utan någon stanns där emellan. 

  Jag har så mycket saker jag vill göra detta år och som jag vet att jag kommer göra som studentkryssning, studenten, och massa annat. vill även åka utomland någon gång i typ höst. De ställena jag vill åka till mest är Grekland och kanarieöarna. vet inte varför men tycker de är så fint där sen vill jag även åka till spaninen någon gång men man har ju inte råd med allt just nu. 


  Men iallafall , nu på kvällen har jag bara spelat lite på brorsans dator, vi var även ner på byn och köpte lite snacks. jag köpte en chips påse, s-mörken och en monster. Jag vet att de inte är bra att dricka energi dricka men jag gör de ändå. de händer  lite då och då att man tar en. Kan verkligen tipsa om ranch chipsen. brukar inte testa andra sorter utan jag äter bara saltade potatis chips typ men dessa var faktiskt goda. 

 

Kände att jag bara måste tipsa om en till sak och de är dessa:

 

Fick dem i julklapp av mamma och robban och dem doftar nå så enormt gott och de hjälper verkligen mot torr hud. Jag är extremt torr om händerna och kroppen på vintern. speciellt runt armbågarna, fingrarna och knäskålarna. där blir jag extra torr så de är perfekta ställen att smörja med body lotion på. Oljan brukar jag ta innan och efter jag duschat för att mjuka upp huden. Nu tål inte jag dessa så kan inte använda  dem varje dag men försöker så gott de går. Så fort jag har på de på kroppen så börjar det klia och jag får utslag men de är inget jag stör mig på, kanske inte så bra i längden men de funkar iallafall. 


  Nu tänkte jag avrunda detta inlägg då de börjar bli lite långt. Tänkte försöka ta mig tiden att gå ut och fota lite imorgon då jag fick en selfie stick i julklapp som är perfekt att fota med ute då man vill ha handskar på sig för att de är så kallt om händerna annars såska se om de går. tänkte bland annat gå ner till sjön för där kan man få fina bilder nu på vintern och sen kanske till skidbacken för där finns hopptorn som  man kan gå upp i och fota. då får man med ganska så mycket. Men hoppas iallafall ni haft en bra dag så hörs vi imorgon. 

kram!




Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards