Alla inlägg under juli 2015

Av Cecilia - 13 juli 2015 21:45

  Jag vill säga tack till alla er som läser min blogg. Hade jag inte haft så många (ja 50 är mycket för mig) som läser min blogg, hade jag nog inte fortsatt blogga idag. Dem fina kommentarerna och frågorna jag får av er gör mig så glad <3

  Jag har inget speciellt mål jag vill nå i läsare men 50 stycken är ändå ganska så många om man jämnför med dem 3-5 jag hade för något år sedan. Jag kanske inte är den bästa bloggaren men om jag hade varit en dålig bloggare så hade ni ju inte läst min blogg, har jag rätt? <3

  Jag funderar på att börja uppdatera lite oftare igen. Nu händer det ju lite mer saker också. Denna veckan är det festvecka här jag bor. Idag var det östomsjöns dag. En liten "by" utanför Särna där dem hade marknadsstång, godis regn och massa mer. Nu på kvällen så var det tipspromenad och de grillades kolbotten och även hästskokastning fick man prova på. På fredag är det marknad här i särna. då kommer de vara marknadsstånd och tivoli. Jag ska försöka ta så mycket bilder jag kan. Jag tänkte fråga mamma om hon har någon gammal kamera som hon inte använder som jag kanske kan få hehe. Isåfall kommer det nog mer bilder ;) Denna veckan tänkte jag blogga varje dag faktiskt. Vi får se hur många inlägg det blir per dag men minst 1.

  men ni får ha en bra kväll och en bra vecka så hörs vi imorgon. och tack än en gång för alla läsare och de fina kommentarerna <3 kram på er


Av Cecilia - 10 juli 2015 20:09

vädret är lite lite bättre. Det stormar och lite små regn men annars ingenting. Det står att det ska bli sol imorgon så vi hoppas på det så man kan bada eller nått ;)
Igår sa mamma och robban att det skulle komma en överraskning idag (fredag). Överasskningen var att Mormor kom hit ifrån stockholm. Jätte kul. Hon hade med sig godis till alla barn vilket alla uppskattar jättemycket. Igår var även en lycko dag för mig då jag fick ett till jobb. Jag ska hjälpa till på ett cafe/bar vecka 30 och 31. Super kul ska de bli. Jag fyller ju även år vecka 30 på måndagen så vi får se om jag ska jobba då eller ej. Jag har inte fått schemat än men de kommer säkert till veckan ;)
Är det bara jag som är väldigt dagvild nu för tiden? Vet ju knappt vilken dag de är när jag vaknar på morgonen :p

Nej nu ska jag fortsätta titta på sjukhuset och äta lite snacks. Sen ska jag nog sova hehe. Börjar bli trött :p men vi hörs på måndag ;)

Av Cecilia - 8 juli 2015 19:08

det har regnat och regnat och regnat. de var ett litet uppehåll på typ 10 minuter sen började det igen. så typiskt. hej Sverige!!! Idag har vi även haft besök av en familj som jag tror ni känner igen namnet på. det var familjen Norrström från familjen annorlunda. De var och hälsade på oss även förra året och de kom också och hälsa på mig när jag var på läger i Stockholm i augusti 2014. Jätte trevlig och snäll familj. Peter och Mirka har ju då13 barn som ni kanske vet och doms barn är i våra åldrar så alla har någon att vara med liksom så de var kul att dem kom. Jag tog tyvärr inga bilder men jag tror att jag lade upp bilder förra året eller om de var på gamla bloggen men aa annars så finns det bilder på min Instagram ;) Mer idag har inget hänt. vi har väl små städat å lite sånt men sen har vi inte gjort så mycket mer. man sitter mest framför telefonen för att man kan ju inte vara ute heller. Jag vill ha sol typ NUU!!! Imorgon vet jag inte vad som händer men de blir väl samma som idag. Regn och lite mer regn. tror de blir så två veckor till eller något. Jag tror jag ska jobba imorgon. lite osäkert än men nästa vecka blir de full rulle för då är det festvecka här med marknad å hela faderullan. kul ska de bli i alla fall. Hon som jag jobbar åt ringde precis och sa att hon behövde hjälp varje dag nästa vecka så de blir mycket pengar de. perfekt till marknaden hihi ;) men nu ska jag avsluta detta inlägg och hitta på något annat. Ni får ha en fortsatt bra dag i regnet. titta på filmer så går de fortare till läggdags :P Kram på er

Av Cecilia - 6 juli 2015 22:10

- Det regnar VA? de regnar jaha gör de? Nää de har ju typ bara regnat hela dagen. krafterna har ju lixom tagit slut å man orkar ju inte göra någonting. Man blir sur och grinig för att det inte finns något att göra. man sitter bara inne framför datorn eller mobilen...Hur som helst, dagen har vart skit dålig. Jag vaknade av att det öste ner regn å jag bara tänkte att den här dagen kommer suga å de är precis vad den gjort. Det har bara regnat och regnat och regnat å mer regn blir det nog imorgon och resten av veckan :/

  Jag ska se om jag hittar en ny serie att titta på. jag har tidigare tittat på orange is the the new black. så sjukt bra serie asså jag dööör :D stort tips om ni vill ha en bra serie att bli beroende av ;)


  Imorgon ska jag nog bara se på filmer och ha de allmänt mysigt. Kanske köpa lite god saker å äta till ;) vi får la se. Dagen har som sagt vart trist. jag har börjat få lite ont i halsen nu på kvällskvisten men jag hoppas att det går över snart. börjar även bli lite snorig å de är tack vare piss vädret...


  Nu häll regnar de ute. asså man ser typ inte ens husen så mycket regnar de. Tror de blir till och sova eller nått nu för jag är så jäkla trött...


  bjuder på en bild som jag tog igår kväll när robban skulle hämta båten. Jag fick till en riktigt bra bild.Jag har inte redigerat den för jag har inte orken för de men den är super fin som den är ;)

    


  godnatt på er..

  vi hörs på onsdag igen ;)

puss & kram!

Av Cecilia - 3 juli 2015 17:57

Juli är äntlgen här!!! Jag fyller år om 17 dagar. Det är marknad här om exakt en vecka faktiskt, lovely. Solen värmer på bra. Har spenderat den mesta tiden utomhus men den bruna färgen har man då inte fått. Jag blir verkligen inte brun :/ so sad men så är de.
Idag började jag med att sola efter de har jag bara tagit de lugnt å massa sånt. Har åkt moped för att fläckta av mig men också för att det är kul ;) jag å några av syskonen har badat i sjön. Jag tyckte de va lite för kallt så jag doppade bara fötterna. Batteriet på telefonen var sämst då så kunde inte ta några kort.
Imorgon står jobb på schemat. Ska sitta nere på konsum och sälja stomp. För er som inte vet vad stomp är så är det ett tunnbröd som man kan ha messmör eller vad man nu känner fört att ha på ;) jätte gott faktiskt ;)
Lite senare ska jag nog kika på en film å äta lite snacks sen blir de till och sova :)
Men ni får ha en bra helg så hörs vi igen på måndag ;) kram på er <3

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards