Alla inlägg under augusti 2010

Av Cecilia - 28 augusti 2010 20:10

hej nu så har redan en vecks i skolan gått gud vad tiden går snappt.


Idag så har jag nästan bara jobbat.


Jag följde Robban till fulufjällsbyn och jobbade med att städa.


Vi städade 5 stugor men vi gjorde bara fyra först men om robban inte hade sätt att ddet stog en till stuga på tavlan inne i receptionen så vi fick åka upp och städa en till.


Sen när vi kom hem så åt vi mat men först var jag barnvakt medan mamma och robban okte och lämnade kläder på barnprylsmarknaden som var idag.


Sen fick jag vara barnvakt igen för att dom skulle åka och hämta kläder.


Jag tycker att det är ganska KUL att vara barnvakt om alla ungar är snälla.


Då går det bra.


Nu så ska jag bara spela lite spel sen kanske jag ska borsta tändrena och ta en tabblet och gå och lägga mig för jag har en rolig dag att se fram imot imorgon.


Cilinne fyller 5 år satt vi får besök av grannarna och sen kanske det kommer några andra jag vet inte.


Jag har i-galla fall en present men det får hon när jag har vaknat för jag tänker sova länge imorgon.


jag har gått upp tjugoöver sex varje dag så jag är jätte trött men jag tänker sova länge imorgon hej då.:)


Av Cecilia - 23 augusti 2010 17:31

HEJ?


Idag var första dagen i skolan.

Jag börgade i sexan så det var ganska kul.

idag när vi kom till skolan så hade vi samling i klassrumet.

sen hade vi en liten rast.


efter rasten hade vi stationer där vi kunde baka muffins,vara ute och leka lekar och pyssla inne (tusenfotingar)


just nu har jag tråkigt men imorgon ska jag ta med cykeln till skolan för vi ska på utflyckt.


vi ska åka till en plats där vissa som vill fiska får det och dom som vill bada i älven får göra det och dom som vill spela kubb och fotboll för göra det.


jag ska bada i älven och spela kubb.


nu så ska jag packa badkläder och allt som jag ska ha med mig.


hej då .

Av Cecilia - 21 augusti 2010 11:03

hej jag tänkte lägga ut bilder på min undrebara lillebror Robin.

han har blivigt så stor nu ...



   söööt noss....hahaha

den bilden är från när kusinerna var hos oss och hälsade på.

 

robin leker

robin halvsover

 

han sitter i sin bumbo

gud vad sööt

 

ligger och leker på fällen

 

biter i saker

  

där är han sur för att jag tog så många bilder.

 

där tröttnade han

 

han kollade bort   

 

hahaha

   

såå sööt

 

skratt på dig mee


det kommer mera bilder sen jag ska ta det när jag är nere senare.


hej då

Av Cecilia - 20 augusti 2010 20:49

hej idag så följde jag robban till jobbet igen.


fasst idag så gjorde jag inte så jättemycket.


jag dammsugade golven i dom stora stugorna och så dammsugade jag soffan.


det är ganska jobbigt men om man tänker på att man snart är klar med stugan så går det fort.


vi gjorde i-gallafall fem stugor tror jag.


hej dåå


skriver imorgon.


kommentera.

Av Cecilia - 18 augusti 2010 13:17

hej idag har jag inte gjort så jätte mycket.


just nu sitter jag bara med mathias och spelar lite mario och lite krigarspel som han visar mig.


sen kanske jag ska hoppa studsmatta om den inte är blöt.


hät regnar det och är ganska kallt tror jag.


på måndag ska jag till skolan.


det ska bli såå kul faktiskt.


jag vet inte vad jag ska skriva men jag skriver mera senare och så lägger jag ut bilder på vad jag gör och på vad jag har gjort.


hej då puss och kram skumbanan:)

Av Cecilia - 14 augusti 2010 11:44

hej idag så har jag bara ätigt frukost och gjort en massa andra saker som att sminka mig.


jag tänkte lägga ut en bild på hur jag ser ut idag men jag fick bara med ansiktet.



 

   


jag har på mig tights ( vet inte hur det stavas)

en fjärilskläning och en kofta.


snart så börjar skolan igen.


det ska bli såå roligt men för vissa andra så är det jättetråkigt.


jag tycker att det ska bli kul för att jag får träffa alla mina kompisar för det har inte gått någon buss men det kommer nog att gå  några nu när sommarlovet snart är slut.


just nu sitter jag bara inne på msn och ska precis kolla om någon har skrivigt på sin blogg.


hej då:)

Av Cecilia - 13 augusti 2010 19:20

hej jag har spenderat två dagar med att jobba i fulufjällsbyn.


det är igentligen Robban som jobbar där men jag fick följa med i två dagar för att det var så många stugor som skulle städas.


Igår så städade vi åtta stugor och idag städade vi 8 igen så det har varigt ganska jobbigt.


Jag fick dammsuga va sofforna medan Robban tog toaletten och köket.


Vi börgade elva igår och tio idag men han börgar igentligen klockan nio men han har varigt så upptagen nu på morgonen satt det har blivigt sent varenda dag.


När vi kom hem så så jag att det hade varigt några i mitt rum.


jag tängte att det säkert är Erika som har gått in fatt jag glömde att låsa i morse.


nu så ska jag kolla lite saker och kanske se på film.


imorgon ska jag väll städa och plocka lite hemma sen vet jag inte men nu så ska jag kika lite men vi hörs hej då:)

Av Cecilia - 11 augusti 2010 11:33

hej igår så var jag med min kompis Wilma.

vi var upp till sivgården för att det hade varigt ett bråk där satt det var fullt av poliser och brandm,än som försökte reda ut det.

när vi kom hem så åt vi havregrynsgröt till lunch det var jätte gott.<3333

sen skulle vi handla åt mamma men det vart så mycket potatis att jag inte orkade

så Wilma fick ta det andra så tog jag bara potatisen som vägde kanske flera kilo.



hej då





Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards