Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Cecilia - 6 juli 2017 16:46

säger bara de, dagens tandläkare suger. Gick upp halv 8 imorse för att åka till Mora och gå till tandläkaren. Kommer dit och jag hade tid 10:30. För en gång skull fick jag komma in i tid och väl där inne så var min tandläkare ovanligt trevlig mo tvad han brukar vara. Han brukar alltid vara så sur och bitter och skaka på handen så att han gör illa än och sen skyller på att man har svullet tandkött när man ska gå därifrån. Men idag var han glad och vi pratade om allt från studenten till jbb osv. Han var nästan sådär läskigt glad hahah, jag är ju så van att han ska vara sur och grinig :P

  När jag kom till mora vid 10 så väntade jag typ 10-15 minuter sen kom anton (min pojkvän) och josse (en kompis) till lasarettet och träffade mig. kul att de kunde komma och säga hej och att jag fick träffa dem. har inte träffat josse sen jag flyttade så de va kul. Anton träffade jag helgen som var då han var upp hit till särna. Han kommer hit helgen vecka 29 också så nu går det ett tag innan vi ses igen och förhoppningsvis så följer josse med också. De är nu alla roliga veckor kommer. Men åter till tandläkaren. De ända jag gjorde där var att spänna på ena sidan av tandställningen och sen fick jag gå. Jag var där inne i 5 minuter, 5 hela MINUTER bara vilket jag tycker är onödigt. Nu vet jag att vissa av er läsare här är tandläkare och så men tycker man kan hålla kvar en lite längre än så. Jag åker ju ändå i 4 timmar så då borde man kunna göra en ordentlig kontroll.

  efter jag hade varit där så skrev jag iallafall till anton och frågade om dem var kvar i Mora och ville ses en stund innan jag åkte hem och det var dem så jag träffade dem en gång till och sen mötte jag upp en kompis där som jag inte hade träffat på säkert 1 år eller mer så de va kul. Vi gick till donken och åt lite grann innan min buss gick hem igen så de var bra att jag hade något att göra under en och en halv timme som jag hade fått vänta annars. Jag åkte sen bussen hem och sov typ hela resan. Har varit hur trött som helst idag och är det fortfarande men tänkte att jag sover ikväll istället för då kanske jag somnar lite tidigare än vanligt. Brukar somna mellan 1 och 3 där någon gång och sova till 12 men imorgon så ska jag jobba så då kan jag inte sova bort hela dagen. Jag ska sälja stomp med ebba imorgon och lära henne hur allt går till och vad man ska tänka på så de blir lite systertime där. Efter de så har vi lite planer på att gå och spela minigolf på campingen och kanske äta någon glass men vi får se vad som händer. Det är trottsallt fredag imorgon så de blir väl till och köpa lite kvällsmys också, sen får vi se vad som händer på lördag om det blir att jobba på idre fjäll då eller hur det blir.

  nästa vecka drar allt de roliga igång. det blir jobb hela veckan sen på helgen så blir de fjällfestivalen på idre. Ska blandannat på idre watercross och sen till festivaltältet på lördagen sen på söndan så blir de väl garanterat en mys dag hehe. Sen vecka 29 så drar särna veckan igång och då händer det massa roliga saker här också. men de kan vi ta då.

  hoppas iallafall ni haft en bra dag. nu ska jag kolla lite youtube och kanske se klart filmen jag börjat se och sen äta något så får vi se vad kvällen har att erbjuda men tills vidare så får ni ha de så bra.

puss och kram C

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards