Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Cecilia - 2 januari 2017 16:27

Hej på er!

Hoppas ni mår bra idag de gör iallafall jag.

I dagens inlägg tänkte jag skriva om varför jag tog min paus. liten del vet ni redan men tänkte dra hela storyn här och nu. Har även sett att jag tappat en massa läsare under min paus men nu ska vi försöka komma igång igen men bloggandet. Nytt år och nya tag med bloggen igen men över till de inlägget skulle handla om.


  Allt började med att jag blev mer och mer stressad kring skolan och vänner. Jag ville göra både och, läxor, skola, hänga med vänner, ALLT som jag kände att jag ville göra men de blev mer och mer stressigt och jag började få som små panik attacker. Efter en lång stund av detta så blev allt bara värre. Jag började hänga mer med vänner, sket i skolan för att slippa göra arbeten. jag började gå till skolan allt färre dagar för att jag inte klarade av pressen där bland alla elever. Jag blev mer och´mer stressad över skolan under tiden men sen kom den dagen då våran praktik skulle börja. Jag och min mentor hade besökt den första platsen jag skulle vara på och allt kändes bra. Jag gick dit i ungefär 3 dagar men sen började allt kännas konstigt. Personalen där ville liksom inte göra något med mig utan jag fick gå runt i butiken den sista dagen utan att få något gjort. de ända jag gjorde den sista dagen jag var där var att kolla datum på varor sen gick jag mest runt och väntade på att få sluta. Dagarna efter som var kvar av praktiken, de vill säga typ 4 veckor satt jag hemma och gjorde ingenting. drog ibland iväg till stan och träffade vänner när de slutat men annars så satt jag bara hemma. jag hade inte ens orken vissa dagar att åka ut och träffa folk visst då kanske man är lat men de va något i mig som sa att jag skulle stanna hemma. Efter praktiken så började skolan igen. Jag började "försova" mig och började skriva att jag var sjuk även fast jag bara var trött för att jag legat vaken halva natten pga att jag inte kunnat sova. tankarna kommer oftast på nätterna när man ska sova och därför blir man vaken halva nätterna. Jag började träffa emma mer och mer och vi umgicks de mesta dagarna i veckan. vi hade skit kul tillsammans och hon fick mig att må bra men sen blev hon sjuk och vi träffade inte på ett tag. Nu träffas vi inte alls pågrund av olika skäl.


För drygt lite mer än 1 månad sen så blev jag även misshandlad när jag var påväg hem från stan. de var mitt i allt mitt kaos och de blev bara värre då. jag ville inte gå på stan själv alls längre och jag var rädd att vara ensam. jag sov ännu sämre på nätterna, jag vågade inte åka buss själv till skolan eller hem ifall att killarna skulle vara där. nu är allt bra igen och dem har inte synts till någon stanns och polisen har verkligen vart ett stöd.


sen hände en till grej i skolan för snart 1 månad sen. de här är lite kul men gjorde ont. Jag btröt nämligen handleden på idrottslektionen..Vi skulle spela lite fotboll sådär innan idrottslektionen började så jag ställde mig i mål och var beredd att ta emot bollen. Jag hör skottet men ser inte bollen komma mot mig, det var ett så hårt skott att man inte hann se bollen. Jag känner hur bollen träffar min handled och det börjar göra ont. denna idrottslektionen skulle vi spela volleyboll också så de va ju perfekt att bryta handleden. De gjorde inte sådär jätte ont i början utan de var när vi skulle börja spela volleyboll som jag känner smärtan komma. jag skulle skjuta ett slga och jag känner hur min handled är tjock och de gör ännu ondare så jag får gå in i gymmet. inne i gymmet bryter jag ihop för att jag har så extremt ont. jag kan inte ens lyfta handen för att jag har så ont så jag blir skickad till skolsköterskan som konstaterar att den är bruten. jag blir skjutsad till  akuten i falun där jag får röntga och veta att den är bruten. jag fick gips och lite övningspapper och sedan fick jag åka hem igen. jag åkte då förbi skolan för att hämta mina saker och där väntade idrottslärarna som ville ge mig en stor kram för att de inte lät mig gå direkt när jag fick smällen. sen gick jag in till klassen och blev överfallen med kramar haha. lite gulligt ändå och madde som sköt bollen hade lite ångest att den faktiskt gick av. men imorgon ska jag ta av gipset äntligen och de ska bli så skönt. Jag kommer äntligen kunna göra saker som jag inte kunnat innan och de ska bli så skönt.


sen har de inte hänt så mycket mer. de som hänt har hänt och jag är glad att jag mår bra idag.

Nu efter jullovet så ska jag ta tag i skolan igen  och börja bli ordentligen för de är trotts allt studenten snart och jag ska beställa student mössa och grejer. men nu ska allt bli bra igen. hoppas iallafall ni har haft en bra tid så ser vi fram emot 2017 nu och hoppas att detta året blir bra.

kram på er!

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards