Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Cecilia - 12 maj 2016 13:47

Igår hände de som absolut inte fick hända..jag satt och åt en kanelbulle på cafeét i Hagagymnasiet. Precis när jag tog första tuggan känner jag hur de smäller till i käften som bara den och fattar direkt att de var tandställningen som gick sönder. Jag åt snabbt upp tuggan jag tagit och sprang sedan till närmsta toalett för att hitta en spegel och när jag tittar mig i spegeln ser jag att tandställningen bara hänger...paniken som uppstod just den stunden var obeskrivlig. Jag ringde direkt till tandläkaren och fick en akut tid idag så idag 06:40 satte jag mig på bussen från borlänge och åkte till falun för att där byta buss till mora. Gick till tandläkaren och fick min tandställning lagad och de spännde den även också. De som hade hänt med tandställningen var att jag råkat bita av den bit av tandställningen som var ihop svetsad med själva rälsen. Som tur var så var inte jag den första som lyckats med detta tack och lov men tandläkaren sa att det är sånt som händer ibland. Shit happens lixom!
Så nu sitter jag på bussen på väg hem till särna faktiskt. Jag är ledig imorgon så då passade jag på att åka hem direkt.
Imorgon ska jag till mora vad jag tror igen då ena systern ebba ska till tandläkaren. Vi hade tid båda 2 imorgon men eftersom jag fick en akut-tid så fixade dem allt på en gång, så tacksam! Men tänkte kanske vara snäll och följa henne ner ändå. Ska även upp på idre imorgon och hämta mitt anställningsbevis på jobbet som är klart inför sommarjobb. Ska sommarjobba på mitt jobb då jag tycker det är ett superkul ställe och arbetskamraterna är bara för trevliga och roliga + att några man känt sen innan också kommer att jobba där så de kommer bli en bra sommar. Körkort ska man även försöka hinna med att ta också.
Funderat rätt länge på att tatuera mig men vet inte helt 100 vad jag vill tatuera. Vill bara göra något litet då det är första gången hehe men har nog en liten tanke på vad de ska bli iallafall.
Men ja, dagens väder är fint. Det blåser lite kallt men annars sol och värme. Ska nog värma på lite pannkakor som jag gjorde igår kväll när jag kommer hem och sedan sätta mig ute i solen med datorn och kolla någon film o så men ni får ha en bra dag!
Kram!

(Bilden är tagen igår i rättvik, fler bilder kommer inom kort)

Presentation


På denna blogg kommer du kunna läsa om allt från min vardag till mode/skönhet och massa annat skoj. Jag som driver denna blogg är 19 år och och är bosatt i Särna i norra dalarna med min familj på mina 10 syskon (1 i stockholm) och min mamma och låtsas pap

Fråga mig

72 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag läser

Länkar

RSS

Besöksstatistik

B

Fler besökare

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards